PIRASALI KEK

Pırasayı her türlü severim.Yemeğin yanına çiğ bile yerim o derece.
Sevgili Müjgan'da görünce bayıldım bu tarife ve denedim.Tuzlu kek gibi ama doyurucu böyle yemek gibi.

Malzemeler:

1 kilo ince doğranmış pırasa
3yumurta
1 su bardağı kısırlık bulgur
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı un
1 çay bardağı zeytinyağı
tuz,
1 paket kabartma tozu


Bulguru kısır yapacakmış gibi kaynar suyla yumuşamaya bırakalım.Yumurtalar,yağ ve yoğurdu karıştırıp bulguru ve pırasaları ekleyelim.Un,tuz ve kabarta tozunu da karıştırıp yağlanmış fırın tepsisinde ,180 derecede ısınmış fırında 45-50 dakika pişirelim. Doyurucu,besleyici ve lezzetli bir kek.

Afiyet olsun.

10 yorum:

  1. ellerine sağlık canım.şimdi diyetteyim şu bulgura izin bir çıksın yapacağım:))

    YanıtlaSil
  2. Petek cim cok guzel olmus, senin de eline sgalık, Müjgan' ın da:)
    Sayfan cok guzel olmus bu araad, ferah ferah, bol payalsımların olsun. ben zeytnleri de paylasmanı bekliyorum.) yedigm en guzel zeytinlerdi.

    Operim,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Figen'im zeytinler hala tuzda bekliyor.15 gün sonra falan tamamdır.Veririm ben sana gene.Çok teşekkür ederim ben de sevdim blogumun yeni halini.Öpüyorum.

      Sil
  3. Petek cim blogın çok güzel olmuş bayıldım ne denir , yayını bol, paylaşımı bol yorumu bol olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çiğdem'cim çok teşekkür ederim.Sevgiler.

      Sil
  4. Petekcim, ben de bu akşam pırasa kavurup yumurta kırdım. Pırasayı değişik pişirmeyi seviyorum. Senin tarifini de deneyeceğim en kısa zamanda. Senin de Müjgan ın da ellerine sağlık:) Blogunun yeni halini gökkuşağı ördüm yazından beridir çok çok beğeniyorum. Hoş eski halini de beğeniyordum ama olsun değişiklik iyidir. Aslında bana da lazım bir değişiklik.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elvan'cım çok teşekkür ederim.Sana da yapalım bir değişiklik.Daha hevesli oluyor insan:))

      Sil
  5. Kepekli un yerine bulgur çok mantıklı bir seçim gerçekten.. Ellerine sağlık Petekçim, pırasa benim de hayır diyemediklerim arasında :) Serap, Lezzetli Somunlar

    YanıtlaSil
  6. Sağol canım.Bulguru da ayıca severim..Öperim seni.

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails