Muhallebili milföy


Milföy benim için hep acil durumlarda kullanılcak bir hamur türü.Yağlı diye çok kullanmam.Bugün de acil durumda kullanıldı.
Ben şeker hastası olduğum için artık böyle şeyleri hiç yemiyorum.Ama konuğuma ikram edince dayanamayıp tadına baktım.Çok güzel olmuştu.

Tarifine gelince;
Önce iki avuç kadar böğürtleni 2 çorba kaşığı şekerle 3-5 dakika pişirdim.
Milföy hamurlarını ikiye kesip üstüne yumurta sarısı sürüp fırınladım.
Dr.Oetker'in sakızlı muhallebisini üstündeki tariften 1 bardak eksik sütle pişirdim biraz koyu olsun diye.
Muhallebiyi pişen milföylerin aralarına doldurdum.(Milföy pişince kat kat olduğu için hemen ayrılıyor ortasından)
Milföylerin üzerine de birer tatlı kaşığı muhallebi sürdüm ve böğürtlenlerle süsledim.
Konuğum ve oğlum çok beğenince sizlerle de paylaşayım istedim.
Tarif, milföy sabit kalarak,herhangi bir kremayla,herhangi bir meyvayla da yapılabilir.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails