SICAK-SOĞUK




Herkese merhaba,
Bu tatlı(pasta da denilebilir mi?)evlenmeden önce öğrendiğim tek tatlı.Yaz-kış gelen her misafire yapardım.
Mevsim normallerinin üzerindeki bu sıcaklara dayanmak için hergün sürahilerle limonata yapıyorum ve tabii böyle soğuk birşeyler.

Malzemeler
1 kg şeftali
16 adet kedidili bisküvi
1 paket jöle(Ben vişne jölesi kullandım)

Derince bir kek kalıbının altına soyulup dilimlenmiş şeftalileri bir sıra dizip üzerine bir sıra çok sıkışık olmamak kaydıyla kedidili sıralıyoruz.Gene bir sıra şeftali ve bir sıra kedidili döşedikten sonra,tarifine göre hazırlanmış jöleyi yavaş yavaş döküyoruz kalıbımıza.Buzdolabına kaldırmadan önce üzerine bir tabak (ya da bir ağırlık) koyarsanız meyveler boşlukta kalmamış oluyor.
Buzdolabında bir gece (sabredemezseniz 6-7 saat)beklettikten sonra kalıbımızı hafifçe buhara tutarak servis tabağına ters çeviriyoruz.Ben dikdörtgen bir tabak bulamadım yazlıkta.Yuvarlak servise çevirince ortası biraz çökmüş gibi göründü.

İşte size buz gibi meyveli bir tatlı.

Bu tarif kivi dışında hemen her türlü meyveyle yapılabiliyor.Kışın muz,mandalina,armut çok yakışıyor.Yazın da en çok şeftali ve kayısıyla yapıyorum.Jöleyi de -bulabilirseniz tabii-meyvelere uygun seçmekte yarar var.

Deneyecek olanlara afiyet olsun.
Sevgiler...

17 yorum:

  1. Nefis olmuş elinize sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. ELLERİNE SAĞLIK ÇOK PRATİK GÖRÜNTÜSÜDE HARİKA

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkürler Mine'ciğim.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Aylin'ciğim gerçekten çok kolay ama lezzetli bir tatlı.
    Teşekkür ederim.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. hemen yapmam lazım kolaya benziyor tam benlik canım:))

    YanıtlaSil
  6. Gerçekten kolay.Hemen dene Reyhan'cığım.

    YanıtlaSil
  7. Bir yorum daha vardı ama ben onu ne yaptıysam yokettim.Çok özür diliyorum yorum yazan kişiden.

    YanıtlaSil
  8. lezzetli somunlar,serap31 Temmuz 2010 14:44

    Petekçiğim,ellere kollara sağlık.Ben de jöleli şeylere bayılırım.Dediğin gibi,sıcaklar cehennemden hallice..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Sağol Serap'cığım.Gerçekten bu sene çok sıcak.Böyle giderse ben kaçacak yer arayacağım!!!
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Soğuk soğuk bu sıcak yaz günlerinde enfes olur. Ellerine sağlık.
    Çenebaz

    YanıtlaSil
  11. Sağol canım.çok pratik birşey.Ah bir de yiyebilsem.Herşeyin tadına bakıyorum sadece....
    Öpüyorum seni.

    YanıtlaSil
  12. şimdi yapmaya gidiyorum ben de ama donana kadar nasıl sabretcem bilmiyorm:)))

    YanıtlaSil
  13. Hemen polisiye bir kitaba başlamayı öneriyorum.Heyecanla zaman akarken tatlı da olur dolapta!!!!
    Çok sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. PETEKCİM YAPMA BÖYLE ŞEYLER YAPAN VAR YAPAMAYAN VAR ÖPTÜM GÜLSEN

    YanıtlaSil
  15. Ben sana yaparım canım....
    Ben de öptüm.

    YanıtlaSil
  16. çok leziz görünüyor .üzerine tabak koyarsak donunca jöle yapışmıyor mu

    YanıtlaSil
  17. Yapışmıyor merak etme...Onu koymazsak kedidilleri suyun üstünde yüzüyor...
    Sevgiler.

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails