KİRAZLI KEK VE LİSYANTUSUM


Bu tarifim aslında vişneli ama vişne bulamayınca kirazla yaptım.Yakıştı ama siz gene de vişneler çıkınca vişneyle deneyin derim.Kekin tatlılığını biraz kırsın ekşi ekşi.


Malzemeler

3 iri yumurta
1 su bardağı şeker
125 gram tereyağı (eritip-soğutulmuş)
Yarım su bardağı ılık süt
2 su bardağı un
1 vanilya
!/2 paket kabartma tozu
yarım kiloya yakın kiraz


yumurta ve şekeri çırpıp tereyağı ve sütü ekleyin.Un,vanilya ve kabartma tozunu ekleyip karıştırın.Çekirdekleri ayıklanmış:) kirazların yarısını hamura katıp,yağlanmış unlanmış borcama ya da tepsiye dökün.Isıtılmış 170 derecede 15 dakika pişirin.
Bu süre sonunda keki fırından alıp kalan kirazları üstüne dizip tekrar fırına verin.Merak etmeyin kek sönmüyor.15 dakika daha fırında tutup keki çıkarın.

Biraz soğuğunca üzerine pudra şekeri serpebilirsiniz.
Afiyet olsun.

Gene alakasız olacak ama bunlar da geçen seneden beri açsın diye gözünün içine baktığım lisyantusumun fotoğrafları.

Not:İki kere orman yangınına şahit oldum.O zamanlardan beri her yangın haberinde ağlarım.Bu sefer yanan ağaçlara hiç üzülemedim.

5 yorum:

  1. hmmm nefis gorunuyor canim ellerin dert gôrmezsin

    YanıtlaSil
  2. nefis görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Bi gün kalkıp sana çaya gelsek diyorum Leylak'la:))

    YanıtlaSil
  4. Bahar'cım teşekkürler.Senin yaptıkların muhteşem.
    Lale'cim nasıl mutlu olurum.Öpüyorum.

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails