HAVUÇLU KEK

Cenk'in blogunu bilmeyen,sevmeyen var mı bilemiyorum.Her tarifini yapmasam da okurken yutkunurum hep.

Havuçlu kek tarifini gördüğümden beri aklımdaydı.Daha önce kendi kek tarifime havuç ekler yapardım ama bu nefis bir kek oldu.

Malzemeler
4 yumurta
2 + 1/4 su bardağı (315 gram) un
2 çay kaşığı kabartma tozu
1/2 çay kaşığı tuz
1+3/4 çay kaşığı toz tarçın
6 çorba kaşığı (30 gram) hindistan cevizi
3/4 su bardağı zeytinyağı
2 su bardağı beyaz şeker
1 vanilya
350 gram ince rendelenmiş havuç (4 orta boy havuç ediyor)
150 gram ceviz içi
15 gram tereyağı + kalıbı yağlamak için az miktarda
2 çorba kaşığı pudra şekeri (servis ederken)


Yapılışı


Fırını 180 dereceye ısıtmaya başlayın
Cevizleri teflon tavada 10-15 dakika kadar kavurup ocaktan aldıktan sonra tereyağı ve tuzun yarısını ekleyip soğumaya bırakın. Yumurta ve şekeri çırpıcı yardımıyla çırpın ve zeytinyağını ekleyin.Kuru malzemeleri bir kapta harmanlayın ve ortasını açarak yumurta karışımını yavaş yavaş dökerek kuru malzemelerle karıştırın.Ceviz ve havuçları da ekleyin ve yağlanmış kek kalıbına dökün. Miksere gerek olmadan kekimiz hazırlandı bile.Tezgaha bir kaç kez vurun kek kalıbını, hava kabarcıkları patlasın sonra fırına.50-55 dakikada pişiyor.Fırından aldıktan sonra üzerine pudra şekeri serpin.

Afiyet olsun.

Bu arada ikinci amigurumi denemem olan tırtılımı da paylaşmak istiyorum.Burada buldum.O kadar güzel olmadı tabii.










9 yorum:

  1. Havuçlu keki çok sık olmasa da yaparım ama cevizleri kavurmuyordum,kavurup koyunca çok daha güzel olur herhalde.
    Amigurumi bence çok güzel olmuş,eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Nergis'cim.Cevizleri ben de kavurmuyordum ama o kadar farklı oluyor ki lezzeti.Sevgiler.

      Sil
  2. Hamarat arkadaşım benim, hem kek, hem tırtıl, hepsi muhteşem, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım.

    Tırtılı üzme lütfen gayet şirin o:) sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Cevizler kavrulunca kıtır kıtır olmuşlardır, offf.. Bir de hindistan cevizi.. Standard havuçlu kek tarifinden epey yukarıya çıkmış bu Petekçim.. Eeee Cafe Fernando farkı desene :) Ellerine sağlık canım. Tırtılı sev benim için :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen canım.Ne yavan oluyormuş benim kek.Severim tırtılımı merak etme.Sevgiler.

      Sil
  5. the cake seems delicious (Isabel from Portugal)

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails