PORTAKAL REÇELİ


Ben yıllardır portakal kabuğu reçeli yaparım Şu tatlıda kullandığım gibi kabuklarını birkaç kez kaynatır acı suyu gidince de şekerle pişirirdim.
Beste'nin  bu tarifi facebookta patlayıp onlarca kişi reçelin güzelliğinden bahsedince yapmamak olmaz dedim.Çok da iyi yapmışım  lezzetli bir reçelmiş.

Geçen sene sevgili Leylak Dalı'mın şahane anlatımıyla  yayınladığı portakal masalını okumanız öneririm.

Ben geçeyim bu reçelin tarifine

4 tane portakal
750-800 gram şeker
1 limonun suyu

Reçelimiz 3 aşamada yapılıyor.Ama göz korkutacak cinsten değil.:))

İlk aşamada portakalları halka halka keserek cam bir kabın içerisinde, üzerini kapatacak kadar suyla bir gece buzdolabında bekletiyoruz.



Ertesi gün suyunu değiştirmeden  tencereye aktarıp ocağa koyuyoruz.Kaynama başlayınca yarım saat kaynatıp kapatıyoruz ocağı.Gene bekleme zamanı .Buzdolabında bir gece daha bekliyor portakallar.

Ertesi gün gene aynı suyla, şekerini ve limon suyunu ekleyip yarım saat kadar kaynatıyoruz.Portakallar şeffaf hale geldiğinde hazırdır reçelimiz.


Afiyet olsun.

8 yorum:

  1. Petek abla ben de yapıyorum :)
    2. gündeyiz kaynattık soğusun bakalım.Yarın reçeli yapıp merakla tadına bakacağım!!
    umarım sizin ki kadar güzel görünür !
    elinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Biz cok begendik canim.Eline saglik .

    YanıtlaSil
  3. Oyyy ben ki kolay sevemem boyle tatları ama sayende önce domates receli simdi de bu recel:) Eline koluna saglık canım.

    YanıtlaSil
  4. Sağol Figen'cim.Afiyet olsun canım.

    YanıtlaSil
  5. mutlaka deneyeceğim, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. Sağol Handan'cım.Şimdiden eline sağlık senin de.

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık canım,benimde her sene yaptığım reçeldir..Hiç kaçırmam..

    YanıtlaSil
  8. Sağol canım.Kış boyu yaparım ben artık bunu:))

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails