DAMLA ÇİKOLATALI KURABİYE

Kurabiyenin tarifi buradan. Berna Gürşen'in yaptığı enfes bir kurabiye.Yayın başlığının Cookies olması lazımdı ama benimkiler ne yazık ki unu çok geldiğinden bildiğin kurabiye oldu:)Fena mı oldu yooo.Gayet lezzetli,kıtır kıtır.

Malzemeler:
200 gram tereyağı(oda ısısında yumuşamış olacak)
180 gram esmer şeker
100 gram tozşeker
1 yumurta
2 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 vanilya
1 çimdik tuz
400 gram un
1 su bardağı damla çikolata


Mikserin hamur karıştırıcı ucuyla yaparsanız hiç el değmeden pişen bir kurabiye.Önce tereyağı ve şekerleri karıştırın yumurtayı ekleyin.Şöyle bir çevirip kuru malzemeleri ekleyin.mikser biraz zor dönmeye başlayacak.Hamur toparlanınca karıştırmayı bırakın. Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye,dondurma kaşığı ile aralıklı olarak yerleştirin.Aslında yayılan bir kurabiye.
180 derecede ısıtılmış fırında 20 dakika pişirin.Fırından çıkınca tel ızgara üzerinde soğutursanız yumuşamıyor kurabiyeler.
Afiyet olsun.

16 yorum:

  1. Çok güzel görünüyorlar, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Tereyağını eritmeden mi koyuyoruz. Enfesler, zaten çikolatalı olup da kötü olabilir mi? Ellerine sağlık. Bunu deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi bir noktaya parmak bastınız Çenebaz Hanım.Tereyağı oda ısısında olacak.yumuşak bir kıvamda yani.Ekleyeyeim onu.Öpüldünz.

      Sil
  3. Çok teşekkürer Lezzet Sarayı.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık kahve keyfiyle süper gider:))

    YanıtlaSil
  5. Ha cookie ha kurabiye.. Hiç farketmez benim için Petekçim.. Şartlar gereği birden fazla yemiyorum belki ama yine de nefis görünüyor, olsa hayır demezdim:)) Ellerine sağlık arkadaşım..

    YanıtlaSil
  6. Serap'cım ben de 1/2 kurabiye yedim.Ama bir gün sana da yapayım.Nasıl olsa bayatlamıyor.arada bir yersin.Öptüm.

    YanıtlaSil
  7. merhaba kurabiyeler harika görünüyor.sayfanızda çok iştah acıcı şeyler var.sizi takipteyim:) bende sayfama beklerim sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Meryem Hanım.Sevgiler.

      Sil
  8. Çok güzel görünüyorlar, hele kavanozun içinde al beni diyorlar.Derinle ben elimizi uzatıp alacağız ona göre :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke kurabiye yiyip sohbet edebilsek gene.Özledim Derin'i de ,seni de.

      Sil
  9. Süperrr, benim oüluş bayılır buna :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakın olsaydık oğluşuna yapardım,ama biz de yerdik muhabbet ederken:))

      Sil
  10. Çikolata kurabiyeye çok yakışıyor bence.Gerçi nereye yakışmıyor ki.Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Nergis'cim,çikolata benim de en favori tatlım:))

      Sil

Related Posts with Thumbnails