YOĞRULMAYAN EKMEK-SÖKE UN EKMEK ETKİNLİĞİ


Söke Un'un facebook sayfasında başlayan Söke Un karışımları ile ekmek tarifleri yarışmasına yaptığım ekmek.
Aslında bir yarışmadan çok etkinlik gibi.Kazananı noterin çekilişle belirleyeceği bir etkinlik.Yoksa ekmeğin kötüsü olur mu?

Bundan 10 yıl önce birgün eşime gel ekmeğimizi kendimiz yapalım dediğimde gülmüştü bana.Sonra benden çok o yapmaya başlamıştı.Dergilerden vs bulduğumuz hemen hemen tüm ekmek tariflerini denemiş hatta ekmeklerimizi gelen arkadaşlarımın huzurunda yarıştırmıştık.


Bu ekmeği yapmayı uzun zaman istiyordum.Facebook daki bu şahane grup paylaşılan her yemeği yapmayı düşündürüyor insana. Aynı gruba üye sevgili Sare Hanım'ın yaptığı nefis ekmeği de görünce tamam dedim zamanıdır.
Biraz uğraştıran bir ekmek ama özellikle kalın ve çıtır kabuklu ekmekleri seviyorsanız tam size göre olduğunu söyleyebilirim.






Gece mayaladığım için fotoğraf güzel değil ama uzun bir mayalanma süresi olduğundan akşamdan mayalarsanız ertesi gün öğle yemeğine yetiştirebilirsiniz ancak:))
Malzemeler:

400 gram un (200 gram normal,200 gram da Söke tambuğday unu kullandım)

1 çay kaşığı kuru maya
1 çay kaşığı tuz
2 çay kaşığı toz şeker
325 ml ılık su.

Pişirmek için döküm tencere gerekiyor ama bende olmadığı için yuvarlak borcamda pişirdim. Ekmeği mayalayacağınız kaba un,tuz,maya ve şekeri koyup ortasın açın.ılık suyu yavaş yavaş dökerek tahta bir kaşıkla un ve suyu birbirine yedirn.Ekmeğin adı üstünde yoğurulmayan ekmek.Kaşıkla iyice karıştırıp kabın üzerini streç filme kaplayın ve evinizin en sıcak yerine kalın bir örtülyle sarıp sarmalayıp bırakın.Hamur oldukça cıvık bir kıvamda oluyor.Bu aşamada mayalanma süre 12-16 saat.

Ben yaklaşık 14 saat sonra ikinci aşamaya geçtim.Bir bezin üzerine bolca un serpip,ıslattığınız ellerinizle hamuru bu unun üzerine yerleştirin.Hamurun üzerine de bolca un serpip bir peçeteyle üzerini örtün.2 saatte böyle bekleyecek.
Eeee söylemiştim biraz uğraştırıcı olduğunu.

2 saatin dolmasına 30 dakika kala fırını 240 dereceye ayarlıyoruz ve ekmeği içinde yapacağımız kabı fırın ısınırken içinde ısıtıyoruz.Yarım ssatin sonunda sıcak kabın içine hamurumuzu yerleştirip,30 dakika kapaklı bir biçimde pişiyoruz.30 dakikanın sonunda kapağını çıkarıp 30 dakika daha pişiriyoruz.Bu aşamada dikkat edip benim gibi parmağımızı yakmıyoruz:)
Ekmekle ilgili notlarım. Ben borcamda pişirdiğim için 30 dakikalık süreleri 40 ar dakika yaptım.Biraz geç pişiyor camda.
Ekmeğimin üstü Sare Hanım'ın ekmeği gibi olmadı bir tarafı fazla kabarıp hafif yarıldı.Fırının ısısıyla ilgili olabilir.
İçini biraz daha gözenekli bekliyordum,o da unun yoğunluğu ile ilgili olabilir.

Uğraşırım derseniz bu ekmeği bir deneyin derim.

Yapacaklara afiyet olsun.

6 yorum:

  1. Tam benim sevdiğim gibi, kalın kabuklu. Ellerine sağlık Peteğim

    YanıtlaSil
  2. Sağol canım.Ben de çok severim.

    YanıtlaSil
  3. Görüntü süper,pişerken kokusu da dayanılmaz olmuştur herhalde.Ben de kendi ekmeğimizi kendimiz yapsak iyi olur diyorum ama vakit ayıramıyorum bir türlü.Bu fotoğraftan sonra gene özendim.Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Nergis'cim.Ben ev yapımı ekmeği kahvaltılarda çok seviyorum.Haklısın çok zaman harcamak gerekiyor.Denersin bir ara.

      Sil
  4. nefis görünüyor ellerine sağlık,üzerine tereyağ sürüp yiyeceksin.nefiss
    Belgin ÖZE

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails