TARÇINLI ÇELENK

Bu çöreğin önce şekline bayıldım.Sonra pişerken yayacağı kokuyu düşündüm ve ilk fırsatta da yaptım. Tarif buradan .
Evet şekli orada ki kadar güzel olmadı ama tadı enfes.Denemenizi önererek tarifini yazayım.

Malzemeler:
Hamuru için:
1 yumurta sarısı
30 gram erimiş tereyağı
1/2 su bardağı ılık süt
1.5 su bardağı un
1 paket instant maya
1 yemek kaşığı şeker
1 çimdik tuz

Arası için

50 gram erimiş tereyağı
4 yemek kaşığı toz şeker
1 yemek kaşığı tepeleme tarçın


Tüm malzemeleri karıştırıp,güzelce yoğurarak pürüzsüz bir hamur elde edin.Ele yapışmayacak,kulak memesi kıvamında olacak.Gerekirse biraz daha un ekleyebilirsiniz.Hamurun üzerini ıslak bir bezle örterek 1 saat kadar mayalanmaya bırakın

.   Mayalanıp,güzelce kabardığında hamuru,un serptiğiniz tezgahta dikdörtgen biçiminde açıp içine tarçınlı karışımdan sürüp,uzun kenarından rulo yapın. Ruloyu uzunlamasına ortadan ikiye bölüp,örgü yapar gibi birbirine dolayın.

Tepsiye aldığınız çelengi 15-20 dakika daha mayalandırın.  

Sonra da 180 derecede ısıtmış olduğunuz fırında 15-20 dakika pişirin.

  Afiyet olsun.

10 yorum:

  1. harika bir tarifmiş,eline sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Mehtap'cım.

    YanıtlaSil
  3. Petekçim, ben de önce şekline bayıldım çelengin. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler canım.iyi geceler.

    YanıtlaSil
  5. Eline sağlık çayla nefis olur..

    YanıtlaSil
  6. Tahin yerine tarçınlı tereyağlı karışım güzelmiş:)) Ellerine sağlık, şekil çok şirin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım.Tadı da enfes tabii.Tereyağı olunca:))

      Sil
  7. Ellerinize sağlık yaptıklarınızı çok beğendim.

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails